čtvrtek 19. listopadu 2015

Čaj o páté

  Celý život prožíváme každý den, každou hodinu. Něco vnímáme víc, něco míň. Něco jen tak přejdeme, něco vlastně vůbec nevnímáme, protože doufáme, že už to bude pryč. Něco prospíme, projíme, pročteme, prokoukáme, prohledáme, prohrajeme a mohla bych tak pokračovat do aleluja.
Narodily jsme se v nějakou hodinu, která určuje náš ascendent, naši osobnost. Ovlivňuje nás  víc, než si myslíme. Jsme zvyklí nějak žít. Pomáhá nám v tom čas, jehož systém nám kdysi vštěpili.

  V určitý čas se nám něco dělá hůř, něco líp. Snažíme se dělat vše dle toho, co našemu tělu nejvíc vyhovuje. I když někdy nám to okolnosti dost popírají, tak většina je pro nás stabilní a oblíbená.
Od té doby, co mám děti, se čas dělí na pravidelnější a stereotypnější úseky, než jsem byla zvyklá. Vstáváme, snídáme, snažíme se vymyslet dopolední aktivitu (nemám ráda déšť!), obědváme, snažíme se vymyslet odpolední aktivitu (nesnáším déšť!), svačíme, večeříme, koupeme se, čteme pohádky, uspáváme a poté my rodiče žijeme a nebo padneme.

  V těch několika málo chvílích, kdy jsem byla jen sama se sebou mě napadla myšlenka o jedné hodině. Jak se můj život měnil kolem páté hodiny.

Pátá hodina v...

Dětství – V pět jsme většinou večeřeli. Pátá, šestá. To už byl jasný hlad. Nebyly jsme z těch rodin, které večeří až kolem sedmé, osmé.

Základní škole – Kolem páté jsem se toulala někde venku a pak jsem mířila zpět domů. Pamatuji se, že jsem si schválně přeřizovala hodinky, abych domů ještě nemusela.

Střední škole – V pět jsem se učila. Teda, buďto jsem si četla a nebo jsem se učila. Ještě doteď si pamatuji těch 200 rostlin, které jsem se musela v biologii nadrtit. Pamatuji si jich 5?

Vysoká škole – Před pátou končil předposlední a nebo poslední blok. 16:10-17:45 – Můj mozek už opravdu nespolupracoval!

Práci – Kolem páté jsem se vracela z práce. Když jsem teda nekončila dřív a zrovna nekafíčkovala. 

Mateřské „dovolené“ – Momentálně je už v pět tma, tudíž když dojde na nejhorší, tak už v pět koupeme a pak následně večeříme.

Stáří – To ještě není (jsem optimista), ale až to třeba jednou bude, tak budu nejspíš luštit křížovku, koukat na seriál či zprávy a nebo si číst knížku J


A jak to máte vy? Co děláte o páté?

Žádné komentáře:

Okomentovat

♥ Děkuji za milé komentáře ♥