středa 16. prosince 2015

Pokec u kafíčka II. - Zaplatit nebo radši sami?

Chtěla jsem si uvařit kafe, ale neteče voda. Tak si říkám, jestli já to vydržím bez kafe. Normálně bych to samozřejmě vydržela, kdyby voda tekla. Ale ona neteče! A mě v hlavě bliká poplašný maják...POTŘEBUJU VODU! POTŘEBUJU KAFE!

No nic, ze vzduchu ho neudělám :o)

Jak se máte?

Nedávno jsme s kamarádkou narazily na jedno téma, u kterého jsme měly rozdílné názory. Zajímalo by mě, co si o tom myslíte vy.

Určitě se shodneme na tom, že všichni by teoreticky mohli dělat všechno. Každý by to zvládl po svém, v jeho silách by byla schopnost udělat téměř cokoliv. Můžeme se vymlouvat jen u něčeho, že to opravdu nezvládneme. Převážná většina činností je ale pro průměrného člověka proveditelná.

A teď jde o to, jestli byste s touto myšlenkou byli schopni zaplatit někomu jinému za něco, co byste byli vlastně schopni udělat sami?

Jsme šetřivý národ. Spíš bych řekla, že jsme dost skrblíci a když je něco zadarmo, tak to bereme všemi dvaceti, ať už to chceme, potřebujeme či nikoliv. Hromadíme vše, co bylo zadarmo a nebo ve slevě.

Toto téma se toho vlastně i trochu dotýká, neboť když si představíme, že bychom něco zvládli sami, tak se nám to platit nechce. To si přeci udělám sám. Nebudu si to kupovat, když to zvládnu vyrobit, vymyslet, okecat atd. Pocit z vlastně vyrobené práce bude určitě lepší.

Já se čím dál tím víc kloním k tomu, že někomu udělám radši kšeft, když se mi to opravdu líbí a koupím si to, než abych se s tím "plácala" sama.  Nemám s tím problém. Ano, v hlavě mi běží myšlenka, že bych si to mohla udělat sama, ale pak se mi tam vtlačí ten názor, že bych to udělala, ale kdovíkdy. Dám prostor těm, kteří se tomu věnovali a nyní mi to nabízejí. Samozřejmě, když to u mého vnitřního kritika obstojí :-)

Jak to máte vy? Zaplatíte za to, co byste zvládli udělat sami a nebo si to radši sami uděláte a tudíž kšeft druhým neuděláte?


Safienka




Žádné komentáře:

Okomentovat

♥ Děkuji za milé komentáře ♥