úterý 19. ledna 2016

Pokec u kafíčka IV. - Jak důležité jsou začátky?

Život nám nabízí spoustu výzev. Pro každého jsou jiné a každý se s nimi umí a má poprat osobitým způsobem. Každopádně nikdy nemůžeme srovnávat. A to si málokdy uvědomuji. Hlavně nesrovnávat!

Věci, které se nás týkají se dají zahrnout do všech směrů a koutů našeho života. Je zajímavé, kde to všechno najdeme. 

Nedávno jsem se rozhodla dát své postavě do těla a zase cvičit. Po prvním porodu jsem začala asi po půl roce a vydržela u toho celý rok. Byla jsem šťastná, že jsem motivací pro několik dalších lidí, kteří se díky tomu ke cvičení taky dokopali. A hlavně, že byly vidět výsledky. Pak jsem ale přestala, otěhotněla a opět nabrala vše, co jsem předtím pracně shodila. I když mě to štve, tak mi je jasné, že si na to nemohu stěžovat. Mám dvě krásné zdravé děti a váha by pro mě neměla být překážkou. Bohužel jsem ale člověk kritický a své „nedokonalosti“ si dost beru a štvou mě. Takže jsem se hecla a opět začala. A začala jsem zase od začátku. Což je vlastně téma mého dnešního pokecu.

Zdroj
Přemýšlela jsem, jestli už jsem na tom tak dobře, abych pokračovala víceméně tam, kde jsem skončila. Třeba s nějakou menší úlevou, ale v pokročilé verzi. Zkusila jsem tak začít cca půl roku po porodu, ale nevydržela jsem u toho. Nechala jsem si udělat tréninkový a jídelní plán, ale po několika měsících jsem to opět vzdala. Nešlo to. Zkusila jsem cvičit podle svého výběru, ale taky jsem u toho nevydržela. 

Až teprve nedávno jsem si uvědomila, že musím odhodit svoji pýchu a začít opět od nuly. Takže jsem si otevřela Jillian Michaels/30 day shred a jedu 1. level. A jde to. Je fajn vědět, že to zvládám líp než předtím. Hlavně mě hřeje pocit, že jsem nelenila a začala opět od začátku. Vidím v tom lepší start pro posílení vůle než když začnu od prostředka.

U mě se to týká většiny věcí v životě. Vždy je lepší prožít si začátky. Pak člověk aspoň není překvapen, když má dělat něco, co by měl znát. 

Chápu, že ne pro všechny to takto musí být, ale v mém případě to bylo potřeba. Mám to tak například i s knížkami. Mám pocit, že musím vše přečíst poctivě až do konce. Přeskakovat a nebo ukončovat předčasně se mi hodně příčí. Nebo když se učím šít, vařit, malovat. Mám potřebu dělat vše od začátku, poctivě a vším si projít. A když náhodou přeci jen skočím až někam dál, tak se mi to nevyplatí a já s tím končím.

Jak to máte vy? Dokážete začínat od prostředku? Umíte přeskakovat? Jaký Vám to dává pocit?


Mějte krásný mrazivý den,

Safienka




Žádné komentáře:

Okomentovat

♥ Děkuji za milé komentáře ♥