úterý 26. dubna 2016

Dva normální příběhy Willa Graysona (Will Grayson, Will Grayson - John Green, David Levithan)


Nic extra nečekejte, přesto vás to možná občas dostane.

Příběh dvou kluků ze střední, kteří se jmenují stejně a kteří mají hodně společného. Seznámí se čistě náhodou kdesi támhle v Chicagu v sexshopu, ani se spolu extra nespřátelí. Přesto díky této „náhodě“ se stane alespoň někdo na chviličku šťastný.

John Green, mladý, oceněný a uznávaný spisovatel. Má na kontě již několik vydaných knih, které psal sám a nebo ve spolupráci. U mě se určitě zapsal s knihou Hvězdy nám nepřály. Další jeho tvorba mě tolik nenadchla, takže jsem byla zvědavá, co se vyklube z této knihy.
David Levithan je autor, který se proslavil hlavně knihou Den co den. Rád zmiňuje téma homosexuálů, takže není podivem, že se zhostil i tohoto zpracování.

Jeden příběh. Jedna kniha. Dva osudy. Dvě postavy. Jedno jméno.

Will Grayson je normálním teenegerem, který má za nejlepšího kamaráda gaye. Drobek se jmenuje. Jeho postava připomíná obra a stává se nejenom láskyplným člověkem, ale zároveň i vášnivým scénáristou a režisérem školního bláznivého muzikálu, jak jinak než o gayích. Jeho život není tak poklidný jako Willův, přesto si tito dva rozumí. Tvoří neodlučitelnou dvojici už od mala. Třebaže je Willův nejlepší přítel obrovská hora, sám se snaží nevyčnívat a řídit se dle svých dvou oblíbených hesel:

1. Na ničem ti nesmí moc záležet.
2. Drž zobák.
A hlavně přežít všechny spolužáky okolo a ustát Drobkův muzikál.

will grayson je jen trošku jiný. taktéž chce přežít, ale je na tom ještě hůř. láduje se tabletami proti depresím a neustále odhání kamarádku Mauru, která by chtěla víc.on je ale jiný, má své tajemství. hledá svoje já mezi reálným světem a světem internetu, kde se seznámí s izákem. Ten mu ukáže úplně jiný svět a dodá mu spoustu nových a děsivých pocitů.

Jednoho dne se ale všechno tak nějak překazí. Jeden Will se zamiluje a druhý se ocitne na samém dnu existence. Naštěstí je přítomen Drobek, zachránce a jedno velké srdce a ucho.
.
Abych pravdu přiznala, tak z této knihy mám rozporuplné pocity. Přesto jsem naprosto chápala emoce, které se vkradly do vybraných momentů a které dokázaly se všemi pořádně zamávat. 

Téma gayů není tak časté, ale je určitě zajímavé. I když si jisté chvíle radši nepředstavuji, přijde mi fascinující sledovat lásku dvou středoškoláků, kteří si ji alespoň na chvíli užívají.

Oba Willové se brání lásce. Moc po ní touží, ale bojí se, že jakmile ji jednou chytí, tak je zároveň zradí a opustí. Díky tomu udělají v životě spoustu kotrmelců, které je semelou, ale donutí opět vstát a jít.

Myslím, že postava Drobka byla nejzajímavější z toho všeho. Ač se nejednalo o hlavní postavu, tak jako by se stalo. O takovém přátelském, zamilovaném a nadaném hromotlukovi by to chtělo víc. Přesto i to, co se vešlo, je povedené a hodně to příběh obohacuje.

Sama vzpomínám na svou střední, kdy jsem chtěla hlavně přežít. Do školy se mi moc chodit nechtělo. V okolí jsem měla jednu, max dvě nejlepší přítelkyně a z toho jsem hodně těžila. Natož když jsem se zamilovala, tak potom to šlo všechno tak nějak bokem. Byla jsem ráda, že jsem ji dodělala a cítila se víc volná. 

V každém z nás je to hodně podobné. Každý prahne po lásce a přátelství, ať už je gay či nikoliv.

Vše je takové prazvláštní, ale dobré. I ta obálka má takovou barvu, i ten text, ty příběhy. Myslím, že by se vám to mohlo líbit.


Safienka




Název: Will Grayson, Will Grayson
Autor: John Green, David Levithan
Vydává: Yoli, 2016

Recenzní výtisk věnoval portál bux.cz

4 komentáře:

  1. Teda to zní zajímavě. Od Greena jsem ještě nic nečetla. Už jsem se na to chystala a pak mě v paní v knihovně odkázala na oddělení pro teenagery, tam prý Greena najdu. Tak jsem si řekla, že z toho už jsem vyrostla. Možná tomu dám šanci :-) Puberta je určitě náročné období, ale dospělost mi také nepřijde jako procházka růžovým sadem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky:-)Já jsem tak nějak přestala rozlišovat pro koho je to určené a pro koho ne. Ono je to pak těžké, protože to zařazení bývá někdy dost diskutabilní :-)Když procházím knihkupectví, tak ho projdu většinou celé a koukám, kde mě co zaujme. Nějak moc nerozlišuji. Když se mi to líbí, i kdyby jen obálka, tak nemám problém s tím, abych si to koupila a přečetla :-) Nějakou knihu od Johna Greena si určitě přečti a pak dej vědět :-)

      Vymazat

♥ Děkuji za milé komentáře ♥