pátek 20. května 2016

Motivace s Madame Chic (Jennifer L.Scott)


 Někdy člověk potřebuje motivaci. Aby se hnul a nelenivěl. Jako já momentálně. Vůůůbec se mi nic nechce. Děti spí, kafe mám uvařené a jen bych tupě zírala. Což o to, ono by to vlastně vůbec nevadilo, ale…. bylo by tolik věcí, co dělat. Motivaci se tudíž snažím vyhledávat denně. Někde jsem četla, že je to jako se sprchou. Taky ji potřebujeme pořád. Bez ní by to nešlo.


U Vivi na blogu jsem kdysi narazila na recenzi knihy o Madame Chic. A zjistila jsem, že toto zrovna nutně potřebuji. Protože kromě toho, že miluji film Amélie z Montmartru, vlastně víc francouzských filmů, Paříž, maličké francouzské kavárničky, tu ženskost žen a šarm mužů, francouzštinu a dokonce i v několika bodech francouzskou výchovu...joooo a ty křupavé bagety, tak se mi líbí ten na oko francouzský poklid, ležérnost a prostě...no, kdo to má stejně, tak ví :-) Takže není s podivem, že jsem se nechala lehce uhranout knihou od Jennifer L. Scott a musela si ji rychle! přečíst.

Zrovna jsem rodila, takže je tomu asi tak rok. Četla jsem ji v porodnici a byla tak namotivovaná, že mě to vlilo energii do žil a já musela všechno hned zařadit do života. Myslíte si, že mi to všechno vydrželo? Ani omylem….ale pár věcí mi v hlavě utkvělo a já se je snažím dodržovat. Nebo je nedodržím a hned vím, co je zase špatně. Příště. Snažím se. A občas to i vyjde.

Jennifer L.Scott napsala celkem tři knihy o životě madame Chic a všechny jsou úžasné! Určitě sami vidíte, jak jsem nadšená a jak si ji určitě i vy musíte přečíst (pokuď jste žena ;-)) Pro muže to prostě není no.

I když ve všech třech dílech najdete něco stejného, tak mi to vůbec nevadilo. Ba naopak přišlo mi to celkem vhod, protože přeci opakování je matkou moudrosti.

První díl (Madame Chic aneb Co všechno jsem se naučila v Paříži) byl o tom, jak se jedna kaliforňanka dostala na výměnný pobyt do francouzské rodiny, kde se měla přiučit francouzskému životu. A kde pochytávala spoustu věcí, které ji úplně obrátily život vzhůru nohama. Holt jiná kultura, jiný mrav. Ale tento, to je něco. Něco krásného, ležérního, pohodového, na úrovni a lidského. Je to o tom, jak se lidem ztrácí ta správná nonšalantnost. Jak francouzsky jíst, oblékat se a žít.
 
Konkrétněji..

...cpát se celý den určitě není chic
...neodpírejte si
...pohyb není otrava, ale součást života
...provětrejte svůj šatník - deset kusů stačí
...najděte svůj vlastní styl
...buďte dokonalá bez líčení
...pečujte o svou plet
...buďte vždy upravená
...dejte vniknout své ženskosti
...používejte vždy jen to nejlepší, co máte
...buďte formální
...zatočte s nepořádkem
...žijte uměním
...buďte tajemná
...naučte se být dobrou hostitelkou
...odmítněte novodobý materialismus
...kultivujte svého ducha
...těšte se z maličkostí
...volte vždy kvalitu
...žijte s chutí

V druhém díle (S Madame Chic doma), který jsem si objednala hned záhy, nám autorka vše zařazuje do životů. Prostě praxe, praxe, praxe. Jak to jednoduše udělat doma. V každodenním životě se spoustou praktických rad. Jak si užít čas, využít čas a pohostit návštěvu. Tipy, co poslouchat, jak se líčit, jak si líp zorganizovat život a jak mít ráda svoje "doma".

"Co se pod slovem chic vlastně skrývá? Chic je pocit. Je to stav mysli. Je to způsob života a způsob bytí. Každý z nás se někdy setkal s lidmi, kteří byli chic. Byli pěkně oblečeni a působili dojmem, že svůj jedinečný styl naprosto chápou. Jenže ono to zdaleka není jen v oblečení, e ne? Lidi, kteří jsou chic, obklopuje jakýsi tajemný nádech. Působí dojmem spokojenosti s čímsi, jenže co ono cosi je..., to jaksi nedokážeme uchopit. Jako by pro ně mít šarm nepředstavovalo vůbec žádné úsilí, jako b pro ně elegance, s níž absolvují den, byla naprosto přirozená."

Na třetí díl (S Madame Chic na úrovni) mě upozornila kamarádka a věděla jsem, že ho musím mít. A už je přečten. Příjemné završení francouzské motivace, která je na úrovni. Opět spoustu praktických rad (jak být na úrovni) a na závěr spoustu pěkných slov k zamyšlení. O našem všedním životě, který si tvoříme dle naší lenosti, ale který si můžeme tak fajnově zpříjemnit. A nemusí nás to stát majlant.



Prostě a jednoduše, to musíte mít a číst!

První díl (teď už i celou sérii) jsem zařadila do své nej 10. Myslím si, že je tam právem a ještě nějakou dobu tam i zůstane :-)


Safienka

6 komentářů:

  1. Četla jsem pouze první dva díly, netušila jsem, že třetí už vyšel česky :-) Madame Chic ve mě zanechala stejnou stopu jako v tobě. Nejdřív euforie a šílená motivace, pak už zbyde jen pár věcí, které člověk opravdu zařadí do svého života. Až dočtu to, co mám rozečtené, chystám se na Madame Chic znovu a pak se na to chci také blíže podívat na blogu.
    Začala jsem J. Scott odebírat i na Youtube, hezká videa, ale kniha je lepší.
    Srovnání motivace - sprcha je velmi výstižné.
    Hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Wikiro :-) Já jsem se o třetím dílu dozvěděla úplně náhodou, když ke mně kamarádka přišla a říká: "Hele, co vyšlo. To jsi četla ne?" :D Úplně mi srdce zaplesalo :-)Těším se na tvůj názor na blogu ;-) Na videa jsem taky koukala a mám stejný názor...Měj se bájově, Safienka

      Vymazat
  2. Knihy jsem necetla, ale vypada to na prijemne poctenicko a moc se mi libi ty obalky :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě právě taky...mám pocit, že je musím mít pořád v ruce..prohlížet si je, listovat....:)

      Vymazat
  3. Tvůj blog mě opravdu zaujal a myslím, že máš novou pravidelnou čtenářku. Narazila jsem na něj asi před týdnem a od té doby stále kontroluju, jestli přibývají nové články a nestalo se snad, že bych otevřela nějaký, který by mě ani trochu neoslovil.
    O téhle knížce jsem tuším též četla u Vivi - možná i na jiných místech - ale v knihovně je bohužel stále zarezervovaná. Tak jsi mě trochu nalomila ke zvažování koupě. Právě jsem totiž ve fázi, kdy přemýšlím, jaké čtení by tak bylo ideální na sbalení do tašky do porodnice. A dost si mě zlákala tou větou, že tě knížka v porodnici dokázala namotivovat. Nějaké takové poporodní motivační čtení by se mi jistě hodilo. Kdybys měla tipy na další knížky, které by mě tam mohly povzbudit, uvítám je :)

    OdpovědětVymazat
  4. Bludičko, ty jsi báječná! Děkuji moc za tak milý komentář :-) Hned mi zlepšil den ;-) Jinak jako motivační čtení do porodnice je Madame Chic super...hlavně ten první díl...:-)No a jinak jsem pak ještě četla Měj mě rád od Evy Urbaníkové...po druhém porodu...zhltla jsem to...a akorát jsem si nadávala, že jsem se k ní nedostala těsně před prvním :D určitě bych mnoho věcí udělala jinak :-) Takže určitě něco čtivého, romantického, povzbudivého....hmm...napadají mě mé oblíbené knížky od Alexandry Potter, četla jsi od této autorky něco? Pak je taky moc fajn kniha A dost od Pamely Druckermanové...o francouzské výchově...kdyby mě ještě něco napadlo, tak dám vědět :-) Měj se bájově :-)

    OdpovědětVymazat

♥ Děkuji za milé komentáře ♥