středa 18. května 2016

Řízení života (Já řídím - Zdeňka Jordánová)

Tolik myšlenek na tak málo stránkách. Někdy dá takovýto druh knihy pěkně zabrat. Napoprvé ji přímo zhltnete, napodruhé už si ji vychutnáváte a užíváte si myšlenek, které na Vás sedí, jako kdybyste je napsali přímo Vy.

Kniha Já řídím od Zdeňky Jordánové sedí přímo na mou situaci. Řeším si podobný problém a těch pár stran mě posunulo zase o kousek dál. Nebudu tu rozebírat čeho se to u mě týká, spíše bych Vám ráda nastínila několik zásadních bodů, které jsou v knize vytyčeny a které dělají řízení, ač už v jakékoli podobě, zajímavým a obohacujícím.

Téma je hlavně zaměřené na řízení aut, technických věcí, které nabízí doba a kterou hodně z nás využívá. Pobízí nás k tomu, abychom se naučili využívat těchto prostředků, nebránili svému duchovnímu rozvoji tím, že o sobě budeme neustále pochybovat.

Auto je symbolem našeho pohybu životem. Stejně jako řídíme auto, řídíme si svůj život. Zkuste si to převést k obrazu svému. Jak řídíte? Řídíte? Neřídíte? Vozíte se? Auto je symbolem změn, známkou dospělosti, samostatnosti a je symbolem našeho osobního růstu.

Vybavujete si nyní své auto? Jak ho sami řídíte, jak se k němu chováte, jak vypadá? Podle auta poznáš kosa – jak snadné je projevit se prostřednictvím auta. Podle pohybu auta vždy poznáte, kdo v autě sedí. Záměry řidičů jsou vždy znásobeny hmotou jejich auta a jsou snadno viditelné. Jako příklad mohu uvést galantní auta, opilá auta, agresivní, nejistá a spoustu dalších.

Náš život řídíme pomocí naší mysli, která má vědomou, ale i podvědomou složku. Podvědomá část v rozsahu 80%  ovlivňuje vše, co děláme, ale neuvědomujeme si to, zbývajících 20% je ta část, o které víme a vědomě jí řídíme. Jak rychle se věci na silnici ději. Jak důležitá je naše maximální pozornost.

Strach či nevědomost dělá z člověka otroka. Je důležité si uvědomit, že nemáme žádná omezení v dosahování svých cílů, snů a plánů. Jediným pánem svého života jsme my sami. A to i v případě, kdy si to nemyslíme. Jen my sami rozhodujeme, co se ve svém životě chceme naučit. Pokud odmítáme a nerozhodneme se spolupracovat, přicházejí do našeho života překážky a různá omezení, která vždy symbolizují naše vnitřní omezení a pochybnosti. Jestli něco nechceme, není síly, která by nás donutila.

Pracujte na sobě, staňte se jediným pánem svého života, začněte opravdu řídit svůj život. Dělejte věci vědomě a neubližujte si. Vše, co je kolem nás, všechny podmínky jsou důsledkem našich předchozích rozhodnutí. Lidé, kteří nám přicházejí do cesty, jsou jako magnetem přitahováni podle našich očekávání a na základě našich nevyřešených problémů.

Hlavním problémem řízení aut bývá strach z nehod. Jako vše na světě, i nehody jsou symbolické. Můžeme v nich číst o našich záměrech a poznat univerzální zákonitosti. Dojde k nim na základě určité „vynechávky“ – v našem myšlení, kdy vnitřní program, třeba něco, co nás trápí a nedokážeme to řešit, přehluší naše vědomé konání. „Vyleze“ na povrch náš vnitřní stav a ten se „zhmotní“.
Srážka je vlastně setkání. Asi ne takové, jaké se Vám líbí, ale velkou zkušeností. Má totiž obrovskou energii, neboť záměry, které jste vysílali, musely být velmi silné, aby k tomuto „násilnému“ setkání došlo i „proti vaší vůli“.

Takže nedělejte paniku, ale uvědomte si, že o co se zajímáme, k tomu se přibližujeme. Čemu dáváme pozornost, to vytváříme a tím se stáváme. Zase o dobrý důvod víc, proč být sám sebou. Nevěnujte pozornost věcem, které ve svém životě nechcete mít. Buďte sami sebou. Sledujte svůj vlastní cíl.



Safienka

2 komentáře:

  1. Ŕízení auta pro mě byla obrovská kapitola. Strašně jsem se bála a přitom strašně chtěla řídit, protože jsem věděla, že mi to usnadní život. Tato kniha mi problém vyřešit nedokázala, byl totiž hlubšího charakteru. Nakonec jsem si to ale v sobě vyřešila a začala řídit s radostí. Totéž přeju všem ženám, které se bojí řídit.

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Wikiro, téma tam je určitě rozpitváno hloubš, ale přijde mi, že v podstatě je to pořád o tom samém.. Fascinuje mě, jak se to promítá ve všech úhlech! Mě to problém taky nevyřešilo, do auta si nesednu, i když bych chtěla... Ale aspoň o tom vím a věřím,... Doufám, že se to jednou zlomí! Jsi úžasná, že jsi to dokázala! Měj se krásně :)

    OdpovědětVymazat

♥ Děkuji za milé komentáře ♥