pondělí 15. srpna 2016

Pro každého je kousek naděje (Bez naděje - Colleen Hooverová)


Dva dny mi trvalo zhltnout tuto knihu. Dva dny, kdy jsem se chechtala, valila oči a téměř nedýchala. Toto dílo si mě opravdu získalo! Za těch několik let, kdy jsem vášnivou čtenářkou, jsem zjistila, že se mi kniha vryje pod kůži v tom případě, když ji chytnu do rukou, strávím s ní všechny volné chvíle, pustím ji na konci a poté mě teprve dovolí vydechnout. Ať už se jedná o jakýkoliv žánr, je jakkoliv tlustá a napsal jí kdokoliv. A toto je ten případ!

Já nejsem náročná na výběr díla, zaujme mě vlastně téměř cokoliv. Jsem takový malý hledač, který loví zajímavou myšlenku, která by ho nakopla k přemýšlení o dalších lidských vlastnostech. Hledám a srovnávám se svými zkušenostmi.
Možná by se zdálo, že se bude jednat zase o nějaký další potřeštěný teenegerovský román, který začíná zamilovaností, prochází nervovým zhroucením a končí happyendem, ale není tomu tak. Vlastně je, ale Colleen to přikrášlila o zajímavý psychologický moment. A tím si mě získala.

Kniha Bez naděje vypráví příběh dívky - Sky, která byla adoptovaná. Žije sama s maminkou, která je zapřísáhlou vegankou, odpůrkyní veškeré moderní techniky a její domácí učitelkou. Díky tomu, že se Sky chce dostat na vysokou, nechá se přemluvit od své nejlepší kamarádky Six a přihlásí se do maturitního ročníku místní střední školy. Zde bohužel tvrdě narazí. Je odmítána a jen díky růžovému gayovi Breckinovi (gayové umí ) se drží tak nějak nad vodou. Všemi je díky všemožným pomluvám a drbám na sociálních sítích nazývána děvkou. To, že střídá jednoho kluka za druhým (rozumějte, že má téměř každý den v ložnici někoho nového), by mohl být důvod, ale není to tak úplně pravda. Postupem času zjišťujeme, že její vztahy jsou pouze jednostranné. Sky je prožívá tak nějak otupěle a skoro možná až s nezájmem. Vypadá to, že má problém. 
Zlomový okamžik přichází v dobu, kdy Six odjíždí na půlrok do zahraničí a tehdy, když v samoobsluze potká pro všechny známého průšviháře Holdera. Od té chvíle je její život jako na houpačce. Autorka do vztahu mladých lidí promítá neuvěřitelné množství emocí, nálad a nepochopitelných situací. A bohužel jediné, co jim zbývá, je důvěra. Přes oťukávání, které je opravdu bravurně a hlavně vtipně popsáno, se konečně dostaneme k jejich prvnímu políbení. Ano, je to tak a myslím, že to není žádný velký spoiler, neboť to musí být jasné každému hned od začátku.
Láska si ale žádá i své stinné stránky, kterými jsou vzpomínky a časy minulé. Není lehké vypořádat se s tím, že si Sky nepamatuje ze svého dětství téměř nic. Nebo že by to raději vytěsnila? A ještě k tomu tu je pořád tajemný a nevyzpytatelný Holder. Nemohu už prozradit víc, neboť o to pravé bych Vás ochudila. Mohu jen prozradit, že se to pěkně celé zvrtne a mlhavé vzpomínky se vybarví do své „krásy“. Aby to Sky přežila. Její paměť se pomalu vrací.
Popravdě jsem až takový vývin situace nečekala. Autorka celý příběh prokládá právě zmíněnými vzpomínkami. Jako skládačka puzzle se zasadí do svých políček téměř až ke konci. O to víc je to čtivé.
Colleen nám svým dílem podává příjemně zamotaný psychologický příběh, který má bohužel až moc pravdivé téma. Všichni v sobě skrývají dvě stránky osobnosti a je jen na nich, jestli mezi nimi budou udržovat rovnováhu a nebo naopak.
Z romantického láskyplného příběhu se snadno stává drama. Sama z vlastní zkušenosti vím, že odpustit není lehké, ale je to jediná cesta k tomu, abyste vyhodili ten těžký balvan, který vám leží v žaludku.
Kniha se řadí do celkem nového žánru Young adult a díky tomu může nalézt čtenáře jak mezi mladšími, tak mezi staršími. Je to příběh o lásce, zradě, nenávisti a naději. Díky Colleen Hooverové to ale není jeden velký růžový bónbon.
Jsem ráda, že jsem si knihu mohla přečíst.


Safienka


Název: Bez naděje
Autor: Colleen Hoover
Vydává: Yoli, 2014

2 komentáře:

  1. Skvela recenze na knihu, ktera se mi take moc libila :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji :-) Neznám člověka, kterému by se nelíbila :-):o)Saf.

    OdpovědětVymazat

♥ Děkuji za milé komentáře ♥