čtvrtek 27. dubna 2017

Na vlně fantasy

Fantasy svět - nemám na něj náladu vždycky, ale dokážu mu propadnout:-) Viz má oblíbená série s automechaničkou a kožoměncem Mercy Thompson.

Tentokrát jsem měla políčeno na dva filmy a jednu knižní sérii. Ani jedno mě nezklamalo a nahodilo do té správné nálady. I když je pravda, že raději nejprve čtu knihy a pak se koukám na filmy, udělala jsem výjimku.

První film, který bych vám ráda doporučila, je Fantastická zvířata a kde je najít. Vrátíme se do světa mudlů, čarodějů a uslyšíme o Bradavicích (opravdu jen uslyšíme). Jak jste už asi pochopili, scénář psala paní Rowlingová, režii dělal David Yates.

Stručně řečeno, podivín Newt Scamander přijíždí do New Yorku s magickým kufříkem, který schovává spoustu fantastických zvířat. Kufřík se samozřejmě párkrát omylem otevře a některá zvířátka se rozutečou do ulic města. A k tomu všemu se New Yorkem začíná šířit obrovská neviditelná vlna zla, která ničí vše, co si zamane. Takže co dřív? Najít zvířata či zlo?

Bavilo mě to. Dost. Líbily se mi efekty a vůbec tajemný kufřík a záhadná zvířata. Paráda. Eddieho Redmayna, který hraje zvířecího podivína, jsem poprvé viděla v Dánské dívce a musím říct, že tady se mi líbil víc. Byl tak správně potrhlý a důvěřivý.

Zdroj

Zdroj




Druhý film je taktéž natočen podle knižní předlohy a nese název Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti. Scénář Jane Goldman, od které jste mohli vidět Hvězdný prach. No a režie Tim Burton.

Správné burtoňácké podívání vám povím. Nejsem ten typ, který by vyhledával strašidelné a hororové filmy, takže některé pasáže pro mě byly náročnější, ale užila jsem si to stejně. I když teda vykulené bílé oči a děti v rozbombardovaném dětském domově budu mít před očima ještě dlouho.

Opět stručně řečeno, mladému Jakeovi zanechá dědeček několik zpráv, které ho donutí vrátit se na místo, do sirotčince, o kterém Jake tolik slyšel. Podívat se, kde žily děti, které byly opravdu podivné - neviditelné, silné, těžké, s hlavou plnou včel....Skryté světy se znovu objevují a Jake zjišťuje, že není jen ten obyčejný kluk, kterým si vždycky myslel, že je.
Vřele doporučuji a jestli někdy seberu odvahu (ehm čas), tak si přečtu i knihy. Jsou tři ;-)

Zdroj

Zdroj




Poslední dnešní doporučení padá na knižní fantasy sérii Skleněný trůn od Sarah Janet Maas (autorka stejně stará jako já...už by bylo na čase, abych něco napsala :o)). Série má vydaných 5 knih/dílů a vypadá to, že se bude pokračovat (za chvíli bude díl stejně široký jako má polička v knihovně). Já zatím četla 2 a myslím, že zanedlouho poběžím pro třetí (je to dobré, když chcete pokračovat ve čtení a nemusíte čekat na vydání).

Jedná se o fantasy sérii určenou pro Young adult. Hlavní hrdinka Celaena je od mala učena k tomu, aby se stala nejlepším zabijákem na světě. Jednou jí to ale nevyjde a ona skončí v solných dolech, kde si odpykává doživotní trest. Až ji odtamtud vytáhne korunní princ a chce, aby se stala zabijákem samotného krále, výměnnou za její svobodu, potažmo po několika letech věrné služby za úplnou osobní svobodu. Dívka se dává do kupy a začíná  vzpomínat na své schopnosti.

Je tam celkem dost boje, krve, ale taky romantika, jiné světy, trocha přátelství, zrady a pochybností.

Jsou to brožky, je to napínavé, oddychové, čtivé a mě to moc baví. Slyšela jsem zvěsti o tom, že je tato autorka opravdu bravurní spisovatelkou, takže se těším až mi opět trochu počechrá emoce a já budu znát všechna její díla.




A co vy a fantasy? Mohli byste mi doporučit nějaký dobrý fantasy film či knihu?


Mějte se bájově,
Safienka

Žádné komentáře:

Okomentovat

♥ Děkuji za milé komentáře ♥